30.01.2018 / by / Kategori navn / No Comments

Tegning i farveblyanter i trin

Tema: Tegneundervisning med farvede blyanter og pasteller

Hvordan man tegner en fabriksbygning på et fartøj

Hvordan man tegner en pige nær vinduet med farvede blyanter

Vi lærer at tegne med farvede blyanter. Billede af en pige ved vinduet

Tegn en sort kat på månens baggrund med farvede blyanter på farvet papir

Hvordan man tegner fisk med farvede blyanter

Trin-for-trin tegning med farvede blyanter

Video tegning lektion med farvede blyanter

Video lektion om at tegne et efterår træ

Step-by-step video lektion tegning aften om efteråret med flyvende fugle

Hvordan man tegner en she-ulv. Farveblyanter

Trin-for-trin tegning lektion af en ulv portræt ved hjælp af farvede blyanter

Hvordan man tegner et portræt med farvede blyanter

Trin-for-trin demonstration af tegning af et kvindelig portræt

Hvordan man tegner en tigers pels med farvede blyanter

Tegn uld. En lektion fra vinderen af ​​konkurrencen "My Favorite Animal"

Hvordan man tegner en spaniel med farvede blyanter

Lektion tegning med farvede blyanter hund spaniel

Hvordan man tegner en hest med farvede blyanter

Hesten. En lektion i farvede blyanter

Hvordan man tegner en hvalp med farvede blyanter

Hvalp. En tegning lektion med farvede blyanter

Hvordan man tegner en pære med farvede blyanter

Sådan tegner du peber med farvede blyanter

En lektion med farvede blyanter. peber

En video-lektion om tegning af farvede blyanter på farvet papir

Hvordan man tegner en skov med akvarel og blyanter

Tegn en skovvideo

Hvordan man tegner en pansy buket

Video-lektion af gradvis tegning af en blomst af et pansy

Site Navigation

Brug ordene, når du søger i, hvem? Hvad?

Skriv ikke ordet "rose", du har brug for en "rose" eller uden det sidste brev "roser"

Rubrik: Tegneundervisning med farvede blyanter

Start mastering tegning lektioner med farvede blyanter sammen med web-paint.ru!

Kurset med tegning med farvede blyanter. Introduktion: Værktøj og materialer

Velkommen til bloggen "Lær at tegne i 30 dage!" Jeg er glad for at præsentere dig en ny kursus "Tegning med farvede blyanter" på bogen "Tegning med farveblyanter bare" af Ilin Sorg (det oprindelige navn er ...

Teknikker til tegning med farvede blyanter

Velkommen til web-paint.ru! I dag vil vi tale om forskellige teknikker til tegning med farvede blyanter. Med farveblyanter er det meget behageligt at arbejde, dels fordi de er nemme at manipulere og manipulere. Fra hvordan ...

Hvordan holder du en blyant? Hvordan formes objektet? Mætning, opvarmning og mere

Alle hilsner fra web-paint.ru! Vi fortsætter med at studere det grundlæggende ved at tegne med farvede blyanter. I dag lærer vi, hvordan du holder en blyant, hvordan du opretter en form, overfører skissen til et blankt ark ved hjælp af en kopi og ...

Kurset med tegning med farvede blyanter. Grundlaget for farve teori

Velkommen til bloggen for dem, der ønsker at lære at tegne! I denne lektion vil vi tale om det grundlæggende i farve teori, hvordan man kombinerer farver og hvilken effekt de har på ...

Kurset med tegning med farvede blyanter. sommerfugl

Velkommen til bloggen "Lær at tegne i 30 dage!" Dette er den første praktiske lektion fra kurset "Tegning med farvede blyanter." Før jeg begynder, råder jeg dig til at studere alle de teoretiske lektioner. Sommerfugle tilbyder mange muligheder ...

Kurset med tegning med farvede blyanter. Fisk i akvariet

Jeg byder alle besøgende velkommen til bloggen "Lær at tegne i 30 dage!" Jeg håber, at alle allerede har tegnet en sommerfugl fra den foregående lektion? Del dine tegninger offentligt på Facebook i dette album. I denne lektion ...

Kurset med tegning med farvede blyanter. papegøje

Velkommen til web-maling, begyndere kunstnere! Har du været i stand til at tegne akvariefisk? Del dit arbejde og få råd her! Når man tegner dyr eller fugle, er det en god ide at bruge billeder som en start ...

Kurset med tegning med farvede blyanter. Automatisk tyggegummi maskine

Velkommen til web-paint.ru! Dem, der ikke er i emnet, er vi forbundet med tegningen med farvede blyanter! Denne lektion er meget nyttig, da den vil lære dig at tegne sådanne glatte overflader som ...

Kurset med tegning med farvede blyanter. Pink flamingo

Hilsener til alle besøgende på bloggen web-paint.ru! Fik du en tallerken frugt fra den forrige lektion? Send dine tegninger offentligt på Facebook - få råd og konstruktiv kritik. Og i dag er det ret simpelt ...

Kurset med tegning med farvede blyanter. Frugt Stilleben

Velkommen til hjemmesiden for dem, der ønsker at lære at trække hurtigt og nemt! Når du skal tegne objekter fra livet, er det ønskeligt at bruge deres ulige tal (for eksempel tre jordbær, fem ...

Hvordan tegner du farvede blyanter?

Hvordan man tegner linjer - mange mennesker ved. I denne lektion foreslås det at studere toning og tegning med flere lag, hvilket helt sikkert komplicerer tegningen og gør den dyb og rig.

Farveblyanter er så alsidige og nemme at håndtere, så de giver dig mulighed for at bruge enhver tegningsteknik, der passer til dit temperament og dine behov. Imidlertid bruger de fleste kunstnere teknikken til såkaldt multilayer toning.

Ved toning bliver blyantslagene overlejret tæt og danner faste farveområder. En flerlags en indebærer indførelsen af ​​flere gennemskinnelige toner på hverandre.

Afsnit A - malet med en stump blyant

Sektion B - malet med en skarp blyant, som reducerede papirets lumen og øgede tonens mætning

Sektion B - Tone pålægges, så der opstår et indtryk af overfladenes ujævnhed - tekstur giver billedet plausibilitet og vitalitet.

Der er 4 hovedårsager til at lægge farver i flere lag:

1. For at dæmpe den naturlige lysstyrke eller skarphed i de enkelte pigmenter

2. For at blande og få nye farver

3. At modulere farven, for at variere nuancer og med deres hjælp til at farve områder volumen, kompleksitet og rigdom

4. At oprette og ændre tekstur af de viste overflader.

I de fleste tilfælde opnås effekten af ​​ekspressivitet ved anvendelse af to tre lag.

Kattenes mørke på dette tonale billede blev opnået ikke i sort blyant, men i rækkefølge i tre andre farver: rød, blå og mørk lilla.

Læg lag med stærkt tryk.

Demonstration af metoder til billedet af glatte, objekter, der mangler tekstur.

1 metode - traditionel

1. Forskellige toner påføres med lys eller medium tryk på blyanten. Papirets hvidhed forbliver meget mærkbar.

Hele overfladen af ​​mønsteret er malet med en hvid blyant med stærkt tryk. Dette dæmper de tidligere anvendte toner og reducerer papirets gennemsigtighed væsentligt.

3. Nye farvelag er overlejret på den glat hvide overflade af papiret.

4. En hvid blyant bruges igen til at polere resterne af papirstrukturen på hele overfladen. Nu ser overfladen af ​​billedet ud som et malerisk billede.

5. I slutningen af ​​arbejdet på den voksede overflade af billedet er farverne genoprettet, genoprettelse af tonemætning og eliminering af de sidste huller og ruhed af papiret.

1. Brug blødt papir. Tætte lag med stærkt pres på blyanten, baggrunden og overfladen af ​​bordet er malet. Tonen på æblet er overlejret med lettere bevægelser, da de næsten skal umærkeligt forbinde til det næste lag. Sammenlign denne metode med metoden til polering med en hvid blyant.

Hvor det er nødvendigt, suppleres yderligere farver tæt. Hvid farve blev brugt meget begrænset. Den maleriske effekt af billedet opnås kun på grund af et stærkt tryk på blyanten ved blanding af farver. Farverne selv ser mere mættede ud, da udjævning af overfladen med en hvid blyant ikke er nødvendig.

Den rigtige måde at spare tid på med flere lag, er at bruge færre lag. Prøv at bruge en tolags metode. Husk, at hovedmotivationen for at bruge flere lag er at dæmpe for lyse farver, skabe nye nuancer, tonale overgange og skabe overfladestruktur.

Overlejringen af ​​lag af to lyse tætte farver fører til et vist fald i lysstyrke.

2. De lyse komplementære farver på hinanden skaber en næsten neutral tone.

3. Ved anvendelse af to lavmættede farver ser det ud til, at et meget større antal nuancer blev blandet.

Point-Tinting Technique

Ideen om denne gengivelse er at lægge farver i små fragmenter eller pletter for den bedste graduering af farver og glathed af farvetoner overgange.

Accentueret prikket toning

Point toning kan udtales, accent, eller mere subtil, mindre mærkbar, dæmpet - afhængigt af din stil og selve arbejdet. I denne figur er strelitzia farve pålagt hurtigt og dristigt, hvilket understreger blomsternes naturlige udtryksevne.

For det første skaber en grafitblyant en sammensætning. Så er det negative rum malet med en varm lyserød farve, stregerne påføres i alle retninger. Dernæst anvendes stiplede toning på blomsten: solgul, orange, samt blå på "Varsen 9raquo ;, og græsklædte grøn på båden9raquo; Bladets spidser er dækket med solgul. Over den lyserøde baggrund tilføjes flere pletter af violet tone.

"Lodochka9raquo; planten er modelleret oliven-grøn. Lidt lavendel og blå bringer blomsten tættere på originalen. Blå "tunger 9raquo; færdiggjort af ultramarine og grøn. Over den lyserøde tone er en violet tone overlejret, så at nogle steder var lyserød synlig. På nogle steder tilføjes rød i baggrunden.

"Yazychki9raquo; raffineres af skiftende pletter af orange, skarlagen, varm rosa og rød. Til "båd" raquo; og bladene returneres den oprindelige græs-grøn farve. Kanterne af røde pletter i det negative rum blødgør. Billedet er klar.

Tonen givet af en farvet blyant ser "raw9raquo; og rustikke. Du kan oprette et mere komplekst lag af de afsluttende farver, der interagerer med hinanden.

De ligner hinanden, disse er de nærliggende toner på farvehjulet.

Er på farvehjulet modsat hinanden. I figuren er farven blå, og blomsterne er afbildet i forskellige nuancer af orange og gul.

Hvidbogen selv deltager i ordningen "lyse farver"

Det handler om de svage farver.

"Temperatura9raquo; Den samme farve kan variere afhængigt af miljøet.

Brug af linjer i et tonalmønster

En ren lineær tegning er den hurtigste teknik til at arbejde med en farveblyant, men når tegning er alle farvernes udtrykkelighed tilvejebragt ved at blande farver og som regel er linjer alene ikke nok.

Nogle af de mulige anvendelser af linjen er i tonalmønsteret:

  • A - En skødesløs linje, der vilkårligt krydser tonen
  • B - Formålagtigt ruge. Farve streger kan ændres efter behov.
  • B - Ekscentriske kalligrafiske linjer danner et indviklet mønster.
  • G - Ton lagt over linjer
  • D - En linje oprettet af to separate farver og afgrænser en tonal region.

I denne figur blev linjerne brugt på to måder. Den mest oplagte måde er lineær tegning på kronbladene. Farven her blev indstillet ved blot at lukke tætte røde og orange toner. Tilføjelse af linjer hjælper med at understrege konturer og tekstur.

1. Brug maskeringsbåndet

Små stykker tape er limet til de områder, hvorfra tonen bliver fjernet. På grund af den stærke adhæsion af maskeringstape skal den påføres meget omhyggeligt. Lapping i dette tilfælde er lavet af en bred træspatel.

Nu fjerner vi begge stykker tape, der afslører to strimler ryddet fra blyantpigmentet. Men de bliver ikke rengjort det samme: De øvre sektions flade grænser er forsynet med en grundig slibning af maskeringsbåndet til meget kanter, på den nederste del af slibningen var ikke så omhyggeligt. Husk denne forskel, og brug den afhængigt af det ønskede resultat.

2. Brug af selvklæbende film

Træk filmen ud af den beskyttende bagside, bevæg den lidt, før den limes til substratet igen og frigør noget af den klæbende overflade. Så klæbrig side er det lagt på et sted, der skal rengøres af et pigment eller oprette fakturaen. Tryk ikke fingrene på filmen for at undgå udseendet af uønskede pletter. Resultatet af denne proces er i høj grad bestemt af typen af ​​lappeværktøj. Her vises et specielt værktøj med polerede metalbolde i enderne, hvilket fører til, at du kan få de nødvendige linjer og mærker oven på filmen.

Denne tegning, lavet med farvede blyanter, kræver betydelige korrektioner. Det er nødvendigt at give mere drama og mangfoldighed til den overordnede farve, og også for at rette op på svagheden og isolationen af ​​de centrale dele, hatte og pinde omgivet af for store tomme områder. Før fremkomsten af ​​moderne farvefjernelsesteknologier synes disse problemer næsten uopløselige.

For det første fjernes hatten og en del af baggrunden ved hjælp af en selvklæbende film, maskeringsbånd og et lappeværktøj med medium bredde. Stykker af klæbebånd, på en duge mod baggrunden, efterlades for mulig genanvendelse. Vær opmærksom på stjernemarkeringen i øverste venstre hjørne. De blev malet "negativt9raquo; ved at fjerne de tilsvarende afsnit af tonen ved hjælp af en selvklæbende film og et skærpet instrument.

Vi affarvler baggrunden til en meget lys tone, som er synlig på asteriskerne, og vi lægger ud nye, mere komplekse farver. Vi recolor duken og røret. Med en sort hat, tager vi nok farve, så den hvide kanin kan tage plads.

Under indførelsen af ​​farve forstås dens tilsætning til det tidligere afklarede område af en anden tone. Denne teknik ligner stiplede farvande, men den er mere tilpasset store, ukomplicerede områder og er primært fokuseret på farvemodulation, snarere end form.

Toning en stor patch, du forsætligt forlade små "tårer 9raquo ;, og derefter indtaste en anden farve på lyse steder. Eller tag forsigtigt det ønskede område med et elastikbånd uden at lave skarpe hjørner.

Undermaleri i maleri kaldes den indledende undersøgelse af billedet i en solid tone, hvorpå resten af ​​maling bliver anvendt.

Sammen med den betydelige tidsbesparende, brugt på at toning baggrunden, har podmalevok en ekstra fordel. Denne tone, der er involveret i alle efterfølgende blandinger, hjælper normalt med at kombinere billedets overordnede farveskema.

Først, den podmalevok blå blyant med medium tryk. Det kan have huller eller anvendes ret tæt - valget er dit.

Den overordnede farve svarer til den valgte farve til undermalning. Bladene og græsset er farvet med forskellige nuancer af grønne toner, nogle steder gennemskinnelig undermalning. Baggrunden forbliver uændret.

I denne figur, der er baseret på en blå undermalning, er et varmt farveskema kontrasteret med den blå baggrund. Forskellige områder af undermalning klargøres med et plastgummibånd, og lilla indføres der ved metoden med prikket toning.

baseret på bogen B. Johnson

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

− 5 = 3