30.01.2018 / by / Kategori navn / No Comments

Scarecrow på Shrovetide

Scarecrow of Shrovetide - traditioner i antikken og i moderne tidspunkter

Hovedpersonen og en uundværlig egenskab ved rituelle handlinger på en ferie Maslenitsa er en olie købmand, fastelavn dukke dukke af Maslenitsa, eller som det kaldes moderne fastelavn dukke. Næsten alle hjørner af Rusland vidste, at uden ham er Shrovetide-ugen umulig. Folket i landsbyerne troede fast, at Shrovetide-billedet, uanset hvordan det var gjort, var udstyret med en utænkelig magisk gave. Derfor forsøgte de med hjælp af ritualer at demonstrere sine overdrevne figurer, både eksterne og interne. Ifølge traditionen i mange generationer var Shrovetide en bred, voldsom, klumpet, drunkard. På gaden festiviteter, alle til stede enstemmigt chanted: "Fedt Carnival af vin var fuld og pandekager blev fortæret!". Klæder, revet, latterligt, slæde gamle, forfaldne og usædvanlige "afgang" blev understreget af udryddelsen af ​​denne karakter. I slaverisk mytologi personificerede denne attribut karakter personlighed død og vinter. Og det gurglende latter, det høje skrig og den generelle glæde i alle ritualer, blev betragtet som beskyttende egenskaber.

På festivalen blev det genskabt af en enorm humanoid (halm eller træ) figur. Hun kunne have både kvindelig og mandlig udseende. Ofte blev hendes rolle spillet af en ægte person.

Ikke kun Maslenitsa var populært, men også Maslenik. De kunne bruges både sammen og enkeltvis. I begyndelsen af ​​den fugtige uge blev de instrueret om at gøre dem til unge gifte kvinder med et barn under ledelse af en ældre bondekvinde. Grundlaget for Maslenitsa-stammen var en halmskive, hvor hovedet og hænderne var fastgjort med reb. Store bryster blev lavet af halmbundt. Når kroppen var klar, var han klædt i en festlig broderet skjorte, på toppen af ​​hvilken de havde en smuk sarafan med applikationer, et frynset og mønstret forklæde. På hovedet bundet de det, med enderne tilbage uden at svigte det røde tørklæde.

Hvordan gjorde det fyldte Shrovetide i oldtiden?

Repræsenterede dukker i antikken lignede ikke kun en form på menneskekroppen, men havde også nødvendigvis særlige tegn i denne eller det pågældende køn. Pandekageuge blev portrætteret med et stort bryst, og Maslenik havde indlysende maskulinitet. Den vigtigste rituelle handling i skabelsen af ​​sådanne tegn var deres dressing - "dressing up". Kostymerne til Masleniks må have været gamle, forfalskede, tattered, og nogle gange blev de brugt med pelsfrakker med pelsfedt ud. Samtidig, som halm til tæven (torso) af pandekageuge, og alle ting til tøj nødvendigvis udvalgt i forskellige bondehuse. De kunne endda købe ind i en fold, i betragtning af en fugleskræmsel et ritual symbol på alle medlemmer af landsbyen. I de fleste tilfælde fik karakteren også navnet Garanka, Avdotya, Dunya osv.

I nogle sibiriske regioner blev ikke kun kvinder fremstillet af Maslenitsa fugleskræmmere, men også unge fyre.

Og befolkningen i de centrale provinser Moskva, Kaluga, Vladimir gjorde sammen med de vigtigste generelle ritualkarakter "familie" miniature dukker, sammenlignet med den fælles landsby Maslenica. Ikke mere end det havde hjemmebilleder et attraktivt udseende. Øjenbryn, øjne, næse malet det med kul, læber - rødbeder. De forsøgte at klæde sig op i en lys og elegant dragt, der alle også understregede tegn på sex. Til både hjemme og offentligt udstoppede blev det passende tilbehør valgt, der karakteriserer bagning af pandekager. Så hjemme kunne de forsyne Maslenitsa med stegepander, skåle, skåle og læg dem på en bænk, efterligne bagning af pandekager. Et sådant billede havde ingen alvorlig betydning. Og indbyggerne i Kaluga-provinsen producerede op til 7 forskellige tal svarende til hver dag i Shrovetide-ugen, som ved vinduet på bænken havde et hæderligt sted. Pigerne tog dem med dem, gik til sammenkomster, glædede sig, vandrede med dem gennem landsbyen, rullede på slæder, synger plaget kærlighedssange. Dybest set blev der skabt en sådan karakter, hvor der var en pige for ægteskab. Ofte blev mummerdukken efter fejringen et simpelt legetøj, og hun var ligesom Motanka dukken en slags amulet.

Bønderne fra Perm-provinsen, det vigtigste symbol på ferien var ikke en halmdukke, men en træstatue. De klædte sig enten en træpusher eller rullede en snekvinde fra sneen, satte hende på en slæde og rullede hende op ad bakken og gennem gaderne i landsbyen.

Men i halvtredserne af det nittende århundrede. Traditioner på mange steder i Rusland har ændret sig.

Nu, for riten for Maslenitsas rolle, valgte offentligheden nogle excentriske bønder. Hans hele landsby, griner og griner, klædt i et tøget tøj. Hun må have været kvindelig, gammel, sjov og revet. Talrige latterlige tilbehør og køretøjer blev suppleret med Shrovetide karakteren.

Bonden, fantastisk og absurd klædt, rejste over hele landsbyen. Hesten blev udnyttet til at slække gammel og falde fra hinanden. De var dækket af falmede måtter, fyldte måtter, hang mochala, bast sko. Han sang højt, fumbled, quailed og samledes omkring ham en støj af støjende landsbyboere. Shrovetid blev eskorteret til udkanten af ​​landsbyen, til markerne eller til skoven, hvor han skiftede til almindelige tøj. Efter riten "Seeing the Maslenitsa" kom alle tilbage hjem.

I de Vologda-landsbyer blev en ung fyr, der kørte med en slæde, tegnet af et lille folie med en stråsele, ifølge moderne traditioner valgt til denne rolle.

Men i landsbyerne i Penza provinsen i omvendte harrow udnyttes kalve og føl let siddende ung dreng, gav ham i hænderne på pomelo og poker, og under den vilde latter af landsbyboere tog ham gennem landsbyen. I Vladimir landsbyerne for Maslenitsa-rollen valgte de en mand, de lagde ham i en stor slæde på et hjul fastgjort til en høj stolpe. Han gik med en flaske vin og en stor roll.

Interessante traditioner for det russiske folk til Maslennitsa havde en fælles ejendom: de alle begyndte og sluttede med en karneval procession. Den populære rite for at brænde Maslenitsas udsmykning symboliserede "forældelsen, begravelsen" af en forældet vinter.

Hvorfor forbrændes fugleskræmsel på Shrovetide?

Riten ved at brænde Maslenitsas udseende udtrykker tanken om en alderlig og årlig fornyelse. I oldtiden blev gamle unødvendige ting kastet på denne ild for at bringe alt, hvad der var syndigt, trist og dårligt, til livs. På, hvordan alt brændte, afhang ankomsten af ​​det tidlige forår. Det er trods alt rigtigt at bruge kedeligt vinter (hurtigt brændende fugleskræmsel), så hjælp foråret. Aske befrugtes af marker for overflod af den fremtidige høst.

Hvordan laver man en shrovetide fugleskræmsel?

1. Moderne Maslenitsa fugleskræmsel er meget forskellig fra den, som vores gamle forfædre gjorde. Flere og oftere er det skabt, idet der tages udgangspunkt i en have fugleskræmsel. Den er lavet af to tørre stænger af forskellig længde. Lang - dette er grundlaget for torsoen, den der er kortere - for hænderne. Stænger jeg anvender på tværs og banket.

2. Til dannelse af kroppen tager hø, papir, halm - de mest brændende materialer. De er bundet med reb, garn, der skaber en figur af et fugleskræmsel. Hvis der ikke er nogen halm eller tørt græs til rådighed, skal du udskifte dem med 2-3 bryst.

3. Hovedet er færdigt med en lys lærredpose, der er fyldt med halm, hø og syet ned. I stedet for en taske kan du tage et hvidt papir og indpakke det med halm. Et lyst tørklæde, bundet med spidserne bagfra, dækker hovedet.

4. For tøj til Maslienic Scarecrow vælg en gammel eller sarafan, eller en kjole, syning op på hans hæm. Derefter vil græsset, straw fra fugleskræmsel ikke strømmes.

Hvis der er et ønske om at skabe, lav et glamourøst Shrovetide - den sidste kjole af mode!

Klæd hende i chokerende forkortet jakke med ærmer - en lommelygte, et hoved på - tager på nakken - et stort tørklæde. Nederdel - nederdel i kontrastfarve. Til børster tager gamle handsker, og også hammer dem med hø. Styrk dem i enden af ​​en mindre pind med reb.

5. Tegn et ansigt. Øjne - altid lukket - med en tynd kosmetisk blyant. For skarlagede kinder og svampe vil rødme og lyse læbestift gøre. Et sådant tegn vil tydeligt være i kontrast med hvid sne.

6. For to fletninger, drej en hvid klud eller nuancer af gul stof. Ved enderne af fletningerne skal du binde båndene. Fastgør fletningerne under lommetørklædet. Nu skal dukken sættes i snowdrift eller fast på sneen.

Brændende fyldt karneval: hvad betyder det, hvorfor er det

Maslenitsa anses for at være en af ​​de ældste helligdage, fordi den eksisterede i Rusland, selv i hedenske tider. Det var fra det tidspunkt, at nogle ritualer blev bevaret, såsom bagning af pandekager, brændende fyldte mennesker i karneval og hoppe over ilden.

På trods af at nogle af ritualerne har en hedensk konnotation, er traditionerne for den moderne fest nært sammenflettet med religiøse kanoner. Hvorfor og hvornår brænder de karnevalet, og hvad er meningen med dette ritual?

Brændende fyldt karneval - ceremonien er meget vigtig, semantisk, direkte relateret til frugtbarhed. For mange århundreder siden troede de, at man ved at ofre kunne slippe af med problemer og modstridigheder. Derfor blev den meget fyldte mand lavet i menneskets billede og lighed. Derudover elskede karnevalet at klæde sig i en række kvinders kjoler, der forbinder det med vinteren.

Af hvilke specifikke årsager fandt brændingen af ​​udstoppede dyr sted i antikken?

  1. Folk troede på, at alt sorg og elendighed i forlængelse af Maslenitsas fyldte person døde, forlod deres liv.
  2. Et sådant ritual var også et symbol på vinterkablerne.
  3. Forbrændingen af ​​et fugleskræmsel havde et andet vigtigt formål: forbedring af jordens frugtbarhed, fordi de frugtbare jorders rytme blev vendt tilbage til livet gennem den rituelle død af Maslenitsa fugleskræmsel.

Brændende fyldt karneval var faktisk en ritual vigtig og semantisk, men kun i antikken. Nu behandler de ham med respekt, men ikke mere. Mennesker tror ikke længere på behovet for et rituelt offer for at øge fremtidige høstarter, så karnevalet brænder i sjov underholdning, der direkte angiver begyndelsen af ​​lånet.

For første gang nævnes denne tradition i de første skriftlige kilder om den antikke russiske stat. Derefter var ferien ikke 7, men så meget som 14 dage, og nogle gange i løbet af denne tid var der flere rituelle arsonangreb af en halmdummy. For de gamle slaver var det vigtigt ikke blot at forråde billedet af karnevalet til ild, men også at udføre et rituelt begravelse af aske. Man mente, at asken burde begraves i jorden, da dette øgede udbyttet af marker og betød den endelige ankomst af foråret. Nu forekommer en sådan begravelse af aske næsten ikke overalt.

Funktioner af Maslenic Scarecrow

Et af de mest populære spørgsmål, der opstår på tærsklen til ferien - om hvorfor de brænder et fugleskræmsel på Shrovetide. De særegenheder af den religiøse og hedenske implikation af sådan brænding er allerede beskrevet ovenfor, det er fortsat at finde ud af, hvilke nuancer der eksisterede for oprettelsen af ​​fugleskræmsel selv. Dette symbol for fejring er altid blevet oprettet i henhold til følgende regler:

  • fugleskræmsel blev udført enten fra halm eller fra gamle klude, da disse materialer brændes perfekt;
  • Dette objekt blev traditionelt givet træk af en kvindelig krop;
  • Også karnevalet klædte sig næsten altid i kvinders tøj;
  • en fugleskræmsel blev traditionelt plantet på en stav eller på en anden stor, lang pind, så det ville være bekvemt at observere alle byens indbyggere for at brænde den.

Næsten altid blev symbolet for fejringen skabt på mandag, den første dag for karnevalens fejring. Derefter begyndte det lige at blive lavet af halm, i øvrigt i dressing i kvinders tøj. Lignende figurer blev lavet næsten i hvert hus, men firkanten blev traditionelt brændt kun den smukkeste og store. Produktionen sluttede enten om mandagens aften eller om morgenen tirsdag. Så læste folk en fugleskræmsel på en slæde og gik med ham for at rejse rundt i landsbyen.

Den rituelle fjernelse af karnevalet fortsatte gennem den festlige uge indtil søndag. Brændingen af ​​fugleskræmsel fandt sted ikke blot i de centrale firkanter, men også i gårdspladser til mange huse.

Nogle folk besluttede ikke at brænde en rituel udsmykning, men at drukne den i et ishul. Men denne version af rituelle løbet faldt ganske hurtigt i glemsel på grund af dets ikke-underholdning.

Når man laver denne figur, brugte han næsten altid unødvendige ting, som en person gerne vil slippe af med. Ved at brænde dem med fugleskræmsel, håbede hver familie ikke kun på en fremragende høst, men rydde også sin egen plads og ødelagde alt, der var unødvendigt og forstyrrer familiens trivsel.

Detaljeret scenarie af brændingen ceremoni

Historien om et fugleskræmsel på Shrovetide går tilbage til hedenske tider, da dette rituelle havde en klar religiøs overtoner. Så blev den store figur brændt tidligt om morgenen på søndag.

  1. En gigantisk fugleskræmsel blev monteret på en slæde, og ved siden af ​​ham sad en smuk pige klædt på næsten samme måde som karnevalsymbolet.
  2. Vognen med halmstatuen og pigen flyttede til landsbyens centrale torv, og bagved blev der bygget en rigtig procession. Folk rejste en kolonne på hesteryg eller fulgte et fugleskræmsel, sang vildt og dans.
  3. Så snart fugleskræmsel var på brændestedet, blev det installeret, og folk fik lov til at have det sjovt. Glem ikke, at ferien havde en religiøs konnotation, hvilket betyder, at landsbyboerne måtte gentage den rite, der arvet fra deres forfædre. Sange og danse her symboliserede religiøs neddybning i trance.
  4. Efter et par timer blev figuren sat i brand. Fakkelen til halmscarecrow blev normalt opdraget af bosættelseschefen, fordi denne mission var ærlig og vigtig. Hele resten af ​​folket fortsatte med at synge og danse, og samtidig smide madene tilbage efter Maslenitsa til ilden. Det blev antaget, at pandekager og tortillas, der var tilbage efter karnevalet, skulle ødelægges, for i forvejen venter folk på en lang post. Sådan mad blev normalt brændt, men nogle gange givet til de fattige og de fattige.
  5. Fejringen fandt sted indtil hovedfejringen af ​​fejringen blev helt udbrændt. Derefter måtte landsbyboerne kun samle asken og forbrænde den. At efterlade asken efter den religiøse procedure var et dårligt tegn, fordi det blev antaget, at høsten ville være dårlig, og pludselig forkølelse kunne ødelægge afgrøderne. Begravet sådan ah i markerne, hvor en stor afgrøde blev dyrket. Sammen med asken kunne de også begrave resterne af mad og små figurer fra halm.

I nogle provinser var der også tradition for at brænde små halmfigurer. Sådanne tal blev lavet i flere kopier, og hver af dem betød noget, som en person ønsker at sige farvel. Så for eksempel når man brænder små fyldte dyr, kan en person ønske at slippe af med sygdommen eller fra ulykke i kærlighed.

Interessante ritualer relateret til Maslenitic Scarecrow

Siden ferien var utroligt populær, skiftede dens script til tider markant. Så for eksempel i nogle provinser blev billedet ikke brændt, og symbolet på fest var folk klædt op som halm figurer. Normalt var en smuk pige et symbol på fest, men kunne klæde sig en gammel kvinde eller en lokal respekteret person.

Også forbrændingen af ​​forbrændingen af ​​fugleskræmselet blev også modificeret. De kastede alt i ilden, fra små figurer og sluttede med træstammer. Hvad kunne gå ind i en sådan pejs med et stykke halm?

  • I nogle provinser blev religiøst hjulbrænding udført fra et træ, som var et symbol på solen.
  • Også folk kunne smide en ild af et stykke papir med ønsker og ønsker.
  • Ofte blev religiøse ting udsat for religiøs forbrænding, såsom bast sko eller skjorter, og med deres hjælp forsøgte folk at slippe af med deres ulykker.

I Kostroma provinsen var der en tradition for at brænde "en halm mand". Hver indbygger i landsbyen tog et lille bundt halm og kastede sig i en fælles bunke under en halmfødes fødder. Da der var nok af det brændbare materiale samlet til bondenes fødder, blev det sat i brand og symboliserer således kold og frost. Også i Kostroma-provinsen gik mange mænd til at rejse på vogne gennem byen i specielle halmhætter. Om aftenen blev disse hætter brændt som et symbol på begyndelsen af ​​foråret og farvel til vinteren.

Umiddelbart efter brænding gik sådanne fyldte mennesker hjem eller til kirke. Med de sidste glimt af bålen sluttede festet til en ende, hvilket betød Lentens tid. Man troede, at rituelle brændinger rensede sjælen til hver person, og nu kunne folk leve i forventning om noget lyst og mindeværdigt.

Hvorfor brænde karnevalet nu - et helt andet problem, fordi moderne ritual har absolut ingen religiøse konnotationer. I en hel uge forbruger folk masser af pandekager, og brænder et halmformede billede bliver underholdning snarere end et ritual med en særlig betydning.

  • Selve fugleskræmsel er ikke fremstillet på den første festdag i hvert hus, men er lavet til ordre efter søndag.
  • Ritualforbrænding forekommer kun i hovedkvartererne og i de steder, hvor særlige arrangementer blev organiseret.
  • Aske, efter at halmen er fyldt, må ikke bølge i markerne og er ikke begravet i jorden.
  • Også traditionen med brændende gamle tøj eller rester af festlig mad er forsvundet.

Traditionerne for karnevalfirmaerne blev konstant forandrede og forandret, fordi kirkens tjenere var tilhænger af annulleringen af ​​festningen. Både Catherine II og Peter jeg kæmpede for annullering af ferien, men for det fælles folk har Shrovetide længe ikke været et symbol på hedenske traditioner, men en vigtig del af fremtidens religiøse festligheder.

Nu er brændingen af ​​fyldt karneval ikke længere sådan en vigtig ceremoni, men det fortsætter med at blive udført overalt på søndag denne festlige uge. For almindelige mennesker blev dette ritual et symbol på slutningen af ​​festlighederne og den store postens tilgang, og uden det er det svært at forestille sig Shrovetide.

Hvordan laver man fugleskræmsel til pandekage uge. Scarecrow Scarecrow

Det russiske folks sjæl er bredt. Sange, festligheder, sigøjnere med bjørne, balalaika og vodka - det er det, Rusland samarbejder med udlændinge, selv om vi ved, at dette er langt fra sandt - i hvert fald nu og på hverdage. På alle tidspunkter elskede russiske folk at fejre deres ferie: fra påske til Maslenitsa. Der var tidspunkter, ritualer blev moderniseret, ændret i overensstemmelse med epokerne, gemt, men forblev i vores hjerter. Og helligdage, der kom fra de grå gamle dage, forbliver stadig de mest elskede. Selv de mest fashionable hipsters kan ikke modstå bedstemors pandekager, og folk, der er besat med sundhed, er glade for at spise kager. Alt dette er en lejlighed til corporate events: de er elskede både i skole og på kontoret. I øjeblikket er internettet fyldt med artikler og scenarier for Shrovetide-ugen. Du kan gøre dig klar til en kaffepause hver dag svarende til temaet for dagen, eller du kan tilbringe hele ugen på Shrovetide sidste dag. Og hvis du har besluttet at tage ferien, skal du studere sin historie, grundlæggende traditioner og skikke, og finde ud af, hvordan man laver fugleskræmsel til pandekageuge.

Det begyndte helt stille. Ved mandag blev der forberedt is- og sneaktiviteter, deltagelse der var strengt obligatorisk, hvis du ikke ønsker at bruge alderdom i sorg og lammelse. Svigerdatteren gik til sine forældre, og om aftenen diskuterede den ældste, hvem de skulle invitere og hvordan man kunne behandle. Den første pandekage blev givet til de fattige. På feje og alt det sjovt begyndte - spis fra maven, grine, have det sjovt, joke og se på bruderne ... Og den næste dag gik svigersønnen til svigermor - til et glas og til også pandekager. Disse slægtninge var hovedpersonerne i alle synspunkter. Denne dag er ikke forgæves kaldet Gourmand - trods alt i hænderne forfaldte hævn voldsomhed. På torsdag begyndte ubegrænset sjov med fisticuffs, sjov og spil. Karnevalens fugleskræmsel så allerede lyset og rullede rundt om gaderne. På den femte dag af ugen bragte min svigermor og hendes venner tilbagevenden til deres døtre, da svigerinde elsker og respekterer hende. Og på lørdag, går på besøg og en tur. Svigersøgen vinkede gæster, for det meste slægtninge til hendes mand. Alt dette var ledsaget af præsentationen af ​​gaver og lækre middage. På Tilgivelse Søndag gik bønderne til kirke. På denne dag var det sædvanligt at undskylde alle, til hvem en person utilsigtet gav ondt til at komme ind i posten med en klar samvittighed. Gradvist blev det sjovt, de halvt spistede pandekager og delikatesser blev brændt, skålene blev gnides til en skinne. Og selvfølgelig blev karnevalens udsmykning brændt som et symbol på død og genfødsel.

På trods af at ugen ikke er en fridag, er det stadig sjovt. Siden da har alting ændret sig: pandekager og en fyldt pandekageuge, og endda ikke altid, det er det, vi forbinder med fedtugen. Hver husmor har sin egen opskrift, som hun glæder sig hjemme og gæster mindst et par gange i en hel uge. Den fyldte vinter til pandekage uge er ikke længere så almindelig. I en stor by er brændselsritualet svagt muligt. Men hvis du vil genoplive traditioner, så fra denne artikel lærer du, hvordan du laver et fugleskræmsel på Shrove Tuesday og slår udseende.

Så de elsker at fejre denne begivenhed i skolerne. De bruger alle slags matinees. Og så skal forældrene pusle over spørgsmålet: "Hvordan laver man et fugleskræmsel?" Ja, og gør ikke bare det og inkluder i ferien. Som regel spilles alle ugedage om en aften på samme scene. Hvordan laver man en fugleskræmsel til Maslenitsa produktionenes hovedkarakter? Sæt det i midten af ​​scenen: referer jævnligt til det i overgangen mellem scriptfragmenter, blydanser og så videre. At lave en fyldt pandekageuge er ikke en meget arbejdskrævende affære. Og videre vil vi lære os denne proces.

Håndlavet "Scarecrow", lavet af mig selv

Først skal du forholde dig til størrelsen på det sted, hvor du vil brænde fugleskræmsel, og dukkenes størrelse: trods alt, hvis du holder en fest i et åbent felt, jo større er billedet jo bedre. Find så bunden: Det kan være en pind eller en træpæl, høj nok og stærk. Næste ting for små. Ting ting er bedst for stuffing ting. Herefter skal du tage en gammel bedstemor sarafan eller en unødvendig tunika og et turtleneck, som allerede er lille til dit barn. Håndbørster du skal sy fra et stof - vælg naturlig og lys. Så tøj sweatshirt med halm, så karnevalet var rigtig godt, frodigt, så alt var sammen med hende. Gør det samme med vanter eller linned børster. Sy dem til ærmerne. Tænd solbriller eller tunika, så fugleskræmmeren var lige i maxi. Hovedet sys selv - som en flad, rund pude. Stuff det med det samme halm. Du kan sætte på en perle eller i det mindste et par krøller, så de kommer ud under lommetørklædet, der ville lukke overgangen fra stammen til kroppen. Sæt hovedparten af ​​fugleskræmsel på stangen, så hovedet. Gå gemt i tøj. På ansigtet af et fugleskræmsel, bringe skønhed: røde læber, kinder, øjne, jordet med kul. Sørg for at gå ud i det åbne, følg sikkerhedsforanstaltningerne! Lav en lille rille til stokken, lys ... Tilbring en dans! Sørg for at forberede noget til hver brandmand (i bogstavelig forstand): sand eller vand.

Egnet og mulighed med tørre grene - de kan arrangeres som i en dukke-motanke, der er almindelige i folket. Det kan gøres mere, og fra papir - et lyst outfit. For en base vil en kost gøre: demonter det, det vil sige, trække alle strengene ud. Den store del af kost er en nederdel. Tag et stykke stave og sæt dem til side, skære de ender, som de fejer med. Sæt derefter disse stænger lige over midten af ​​den tætte del. Bind en kost på bunden af ​​den brede del, sikre og "hænder". Nu sætter fugleskræmsel i noget lyst. Du kan lave et outfit papir, så lad det maksimale af "træ" rum og må ikke male fugleskræmselets ansigt. Eller tag hovedet selv som beskrevet i den foregående metode. I meget lille omfang skal du gøre Shrovetide fra blyanter. Tag blyantkrydset som basis, og derefter - som i de tidligere metoder. Du kan stuff stuffed med bomuld. Du kan lave en kegle af papir, så den når krydset af to blyanter. Denne kegle er et nederdel. Dernæst sy en klar patchwork outfit.

Hvordan laver man fugleskræmsel til pandekage uge på kontoret?

Naturligvis vil en sådan bred roaming på kontormedarbejderne ikke fungere, men du kan også have det sjovt. Vælg en dag, når du bringer alle pandekager sammen, peberkager, kissel og så videre. Fortæl dig traditionerne eller spil scener med kolleger: lager op til dette med gamle og latterlige tøj. At Shrovetide var en succes for ære, du har brug for og et fugleskræmsel - men hvordan man gør det og endnu mere så brænder det? Til dette er forskellige muligheder egnede. Gør din fugleskræmsel ud af unødvendigt papir, som på kontoret er tilstrækkeligt. Gå ud på gaden - og kun der, på et sted for rygning, brænd din fugleskræmsel. OBS venligst! Du skal altid tage højde for sikkerhedsteknologien. Fra papir til klistermærker skal du opbygge en babu-origami. Kan du huske, hvordan i barndommen lavede sneboller af papir til matinee? Blinde kvinder fra de samme klumper af papir - det er et fugleskræmsel for dig. Hvis du ikke vil forbrænde noget overhovedet, men du skal hylde traditionerne, samt ødelægge fugleskræmsel, så lav en kyllingekvinde eller noget spiseligt. For eksempel kan en kylling med en appetitlig skorpe klæde sig i grøntsager, læg en kartoffel på din hals og binde et serviet med et lommetørklæde. Hovedtræk er et smukt design, og farvel af vinteren vil passere med et knæk. Lav et fugleskræmsel med bolde og skub dem ind i samme gamle sundress og tøjvask - og "burst9raquo; dem.

At udføre en "hot 9raquo; Maslenitsy du kan bruge ideen om et fugleskræmsel lavet af papier-mache. Men vi brænder det ikke. Tilbring en piñata, et spil, der består i at slå en pind med en blindfold så hårdt som muligt, hvor slik og andre små overraskelser er skjulte. Især sådan er glæden hos børn, men også voksne leger med fornøjelse i så sjovt.

Med en fyldt pandekageuge kan du ikke kun tilbringe vinteren. Vi siger farvel til vinteren, vi siger farvel til det, vi er mest belastet med. Så for eksempel er det muligt at sende med vores fugle med fugleskræmsel til vinden. For at gøre dette skal du skrive ned, hvad du ikke kan lide eller forstyrre din drøm. Gå til fugleskræmsel og lav en taske, fyld papirerne ind i den. Fugleskræmningen vil brænde, og sammen med dette kommer lyshed, er det vigtigste at tro på dig selv og hjælpe Fatty Week.

Maslenitsa er en blanding af hedenske ritualer. I dag bærer den ikke en sådan byrde, fordi vi ikke spørger landet og forfædrene til frugtbarhed. Men alle kan lide at spise pandekager, og det er godt. Tross alt bliver traditioner ikke glemt, hvilket betyder, at vi vil bringe dem til fremtiden, og vores børn bliver endnu gladere. Og hvorfor ikke have en grund til at have det sjovt ligesom dette, blandt vinterdepressionen?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

− 1 = 1