30.01.2018 / by / Kategori navn / No Comments

Japanske landskab

Japanske malerier: alle de subtiliteter af østmaleri

Japansk maleri er helt unik retning i verdenskunst. Det har eksisteret siden oldtiden, men som tradition har ikke mistet sin popularitet og evnen til at overraske.

Østen er ikke kun landskaber, bjerge og den stigende sol. Det er også mennesker der skabte sin historie. Det er disse mennesker, der støtter traditionen for japansk maleri i mange århundreder, udvikler og formidler deres kunst. De, der yder et væsentligt bidrag til kunsthistorien, var japanske kunstnere. Moderne kunstværker takket være dem bevarede alle kanoner af traditionelt japansk maleri.

I modsætning til Europa foretrak japanske kunstnere at skrive tættere på tidsplanen end at male. I sådanne malerier finder man ikke de grove, uagtsomme udslip af olie, som er så karakteristiske for impressionisterne. Hvad er den grafiske kunst af en sådan art som japansk maleri? Blomster, træer, klipper, dyr og fugle - alt i disse billeder er malet så klart som muligt, med faste og sikre linjer af slagtekroppe. Alle elementer i kompositionen skal have en kontur. Fyld i konturen gøres normalt med akvarel. Farven vaskes ud, andre nuancer tilføjes, og et sted er farven på papiret tilbage. Indsmykning er præcis, hvad der skelner mellem japanske malerier fra hele verdens kunst.

Kontrast er en anden karakteristisk teknik, der anvendes af japanske kunstnere. Det kan være en forskel i tone, farve eller kontrast af varme og kolde nuancer.

Kunstneren tager imod modtagelse, når han ønsker at isolere noget element af objektet. Det kan være et strejf på planten, et separat kronblad eller træstamme mod himlen. Derefter vises lyset, den oplyste del af objektet og skyggen under den (eller omvendt).

Tegning japanske malerier, bruger ofte overgange. De er forskellige: for eksempel fra en farve til en anden. På kronblade af vandliljer, peonies, kan du se overgangen fra en lysfarve til en mættet, lys farve.

Også overgange bruges i billedet af vandoverfladen, himlen. Meget smuk ser ud som en glat overgang fra solnedgang til mørk, skumringen. Også i tegninger af skyer anvendes overgange fra forskellige nuancer og reflekser.

De vigtigste motiver af japansk maleri

I kunsten er alt sammen forbundet med det virkelige liv, med følelser og følelser af dem, der er involveret i det. Som i litteratur, musik og andre manifestationer af kreativitet er der flere evige temaer i maleri. Disse er historiske emner, billeder af mennesker og natur.

Japanske landskaber er forskellige. Ofte i billeder er der billeder af damme - et yndlingsstykke af japansk interiør. Dekorativ dam, et par vandliljer og bambus i nærheden - så ligner et typisk billede af 17-18 århundrede.

Dyr er også ofte et tilbagevendende element i asiatisk maleri. Traditionelt er det en hovetiger eller en huskat. Generelt er asiater meget glad for kattefamilien, og deres repræsentanter findes derfor i alle former for orientalsk kunst.

Verden fauna - et andet emne, der bør være japansk maleri. Fugle - kraner, papegøjer dekorative, luksus påfugle, svaler, spurve, og endda usynlige haner - de alle mødes på tegningerne østlige mestre.

Fiskene er ikke mindre relevante for japanske kunstnere. Koi carps er en japansk version af en guldfisk. Disse skabninger lever i Asien i alle damme af lige små parker og haver. Carp koi er en slags tradition, der tilhører Japan. Disse fisk symboliserer kamp, ​​beslutsomhed, opnåelse af deres mål. Det er ikke for ingenting, at de er afbildet flydende langs strømmen, nødvendigvis med dekorative vinkler af bølger.

Japanske malerier: et billede af mennesker

Mennesker i japansk maleri - et særligt tema. Kunstnere skildrede geishas, ​​kejsere, krigere og ældste.

Geisha er malet i miljøet af blomster, altid i komplekse beklædningsgenstande med mange folder og elementer.

Visgerne trækker ved at sidde eller forklare noget for deres disciple. Billedet af den gamle videnskabsmand er et symbol på Asiens historie, kultur og filosofi.

Soldaterne blev portrætteret som formidabel, nogle gange skræmmende. Det lange hår af en samurai var detaljeret og lignede en wire.

Normalt raffineres alle detaljer i rustningen ved hjælp af slagtekroppe. Ofte er de krops nøgne kropsdele dekoreret med tatoveringer, der skildrer den orientalske drage. Dette er et symbol på Japans styrke og militære magt.

Herskere afbildet for de kejserlige familier. Smukke tøj, smykker i mænds hår - noget der er overflod i sådanne kunstværker.

Det traditionelle japanske landskab er bjerge. Asiatiske kunstnere har lykkedes at skildre forskellige landskaber: De kan skildre den samme top i forskellige farver med forskellige atmosfærer. Det eneste der forbliver uændret er den obligatoriske tilstedeværelse af blomster. Normalt viser kunstneren sammen med bjergene nogle planter i forgrunden og maler det i detaljer. Smukt se malerier med et billede af bjerge og blomstrende kirsebærblomster. Og hvis de faldende kronblade trækkes, fremkalder billedet beundring for den triste skønhed. Kontrast i atmosfæren i billedet er en anden vidunderlig kvalitet af japansk kultur.

Ofte er sammensætningen af ​​et maleri i japansk maleri kombineret med skrivning. Hieroglyfer er arrangeret så det ser smukt sammensætningsmæssigt ud. De er normalt trukket til venstre eller til højre for billedet. Hieroglyfer kan betyde, hvad der er afbildet i billedet, dets navn eller navnet på kunstneren.

Japan - en af ​​de mest rige i magtens historie og kultur. Over hele verden er det almindeligt at betragte japansk som pedantiske mennesker, der finder æstetik i absolut alle aspekter af livet. Derfor er japanske malerier altid meget harmoniske i farve og tone: hvis der er pletter af en klar farve - så kun i de semantiske centre. På eksemplet på malerier af asiatiske kunstnere kan man studere teorien om farve, den korrekte transmission af formularer ved hjælp af grafik, komposition. Teknikken til japansk maleri er så høj, at den kan tjene som et eksempel for at arbejde med akvarel og udføre "rengøring" 9raquo; grafiske værker.

Japanske landskaber i Koukei Kojima

Mystiske og blide landskaber af den japanske kunstner Koukei Kojima.

Harmoni og pacificering i maleri.

Et par dæmpede farver og lyse tåget landskaber, rolige bjerge og broende skove. Og en meget let brise på skråninger af fjerne bjerge.

Lidt nidkære mennesker, der ikke tager nogen opmærksomhed på den omgivende skønhed og harmoni. Harmoni af natur og mand.

Den evige verden af ​​iriser og kirsebærblomster.

Kunstner Koukei Kojima. landskaber

Kan du lide landskabet af kunstneren Koukei Kojima?

Jeg understreger andre forfatteres værker:

Uovertruffen luftig og blid, rørende og rørende skønhedens sjæl.

Endelig rent japanske landskaber

En interessant vision af verden er helt anderledes end vores

Natur i stil med Sansuy. Japanske landskaber af Koukei Kojima børste

Få en af ​​de mest læste artikler en gang om dagen. Bliv medlem på Facebook og VKontakte.

Billeder af den japanske kunstner Koukei Kojima du skal se mens du lytter til smuk orientalsk musik til meditation og afslapning. Lyden af ​​en bambusfløjte og sølvklokker, melodiske melodier af en violin harmonerer harmonisk med naturens skønhed, som skildrer denne talentfulde maler. På hans lærred ser Japan ud som et fantastisk land fra gamle legender og legender.

Rolige landskaber udføres på den karakteristiske kreative måde, bag som den asiatiske kunstner, tyndt følelse, pænt, uhyggeligt står utvetydigt. Koukei Kojima vejer omhyggeligt hvert slag, hvert slag, gør dem perfekte, og farver - blide og dæmpede, som om de er pakket ind i en tåget dråbe af en frisk forårsmorgen. Og fordi malerierne ser lidt falmede, gamle, som om de er gået fra generation til generation i mange årtier.

En sådan pastorale poesi i japansk maleri kaldet "Sans" og Koukei Kojima foretrækker at arbejde i denne stil. Hans børste er perfekt overføres til papir krystal bjældeklang vandløb og majestætiske lyd af vandfald, raslen af ​​vind og regn, den knirkende af træerne i skoven, raslen af ​​sivene ved floden, samt stolte konturerne af bjergene, oplyst af solen og dækket med sne hætter. Sarte akvareller, der skildrer forfatterens magiske kirsebærblomster, friske iris, lysstyrke efterårsfarver, såvel som små mænd, der synes at være de myrer på en baggrund af tårnhøje fyrretræer og gigantiske bjerge. Overalt er der harmoni, og fra hvert maleri bogstaveligt ånder ro.

Du kan beundre de fantastiske landskaber i Koukei Kojima uendeligt. Du kan se hans portefølje på kunstgalleriets hjemmeside.

Kan du lide artiklen? Så støtte os, PUSH:

Tilføjelse af kommentarer er forbudt af blogregler. Kun tilladt: registrerede brugere, blog deltagere, moderatorer

Hvis du ikke er autoriseret på webstedet, kan du gøre det lige nu:

I den mest direkte forstand er fantastiske landskaber skabt af Koukei Kojima. De præsenterede værker fascinerede og beroligede mig efter en hård arbejdsdag.

Bare fantastiske smukke billeder. Sandt nok synes folk i sine værker overflødige for mig på baggrund af smukke landskaber.

Når man ser på disse landskaber, bliver de første klassers bøger tilbagekaldt. Der var lignende billeder. Disse landskaber synes mig tørre og ikke i live. Der er kunstnere, som kan formidle den naturlige skønhed. Men Koukei Kojima gælder ikke for dette nummer.

og stadig har kameraer.

men den japanske forfatter havde ikke målet om at "fotografere" landskabet med farver. han tegnet dem i den stil, som fra tidernes morgen var forankret af asiatiske kunstnere

Sådanne udsøgte landskaber, og de vil se og se.

Jeg kiggede og portefølje på kunstgalleriets websted. Fantastiske, pacificerende billeder. Sandsynligvis bør det være hos japanskerne. Og en lille mand med jordiske bekymringer synes mig ikke overflødig på dem. Sandsynligvis, så meget mere mærkbar, at vi er alle, og vores bekymringer er så overfladiske, ud for så stor natur. Især som vinterlandskaber.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

52 − 50 =