30.01.2018 / by / Kategori navn / No Comments

Japansk maleri

Japanske krydsord

Generelt ønsker vi kun dig en behagelig løsning, fordi Vi forsøgte bare for dig.

Sort og hvid japansk krydsord

Farverige japanske krydsord

1) Den forældede CAPTCHA er erstattet af Google reCAPTCHA.

2) På søgesiden evnen til at skjule krydsord sammen med markeringen 18+

3) Siden "Min profil" tilføjede evnen til at se listen over løste krydsord.

4) Tilføjet evnen til at se alle bruger kommentarer.

5) For at øge hastigheden for at fjerne offensive kommentarer, tilføjes en "klage til moderator" -knap.

Ændringer for forfattere: Tilføjet evnen til at fjerne krydsord.

1) Deaktiver ikke størrelsen af ​​krydsordet ved at dreje museskiven.

2) returnere muligheden for vilkårlig farve af celler, som den blev implementeret i den gamle version.

1) Forbedring af produktiviteten

2) To typer skalering af et krydsord (se krydsordindstillinger)

3) Optimering til berøringsskærme

4) Fuld skærmtilstand

5) Fleksible design og management indstillinger

Du kan aktivere den nye version i profilindstillingerne.

Genudskrivning, kopiering og gengivelse af byggematerialer i enhver form er forbudt uden skriftligt samtykke fra ejeren.

Japansk maleri Sumi-e for alle

Sumi-e er en gammel japansk teknik til at tegne blæk og mineral maling på rispapir. Dette maleri, selvudfoldelse og filosofi på samme tid, og derfor perfekt egnet til de mennesker, der er interesserede ikke kun og ikke så meget tegning, så meget selvudvikling og kunstterapi.

Historisk set opstod Sumi-e i Kina, og kun i XIV århundrede blev bragt til Japan af buddhistiske munke. Navnet "sumi-e" er oprettet af en kombination af to japanske ord: sumi (blæk) og "e" (maleri). Denne gamle traditionelle kunst er tæt på moderne akvarelmaleri. Forskellen Sumi-e er, at for tegneartister, bruger de som regel kun sort farve, der skaber en bred vifte af gråtoner af slagtekroppe og opløser det i vand i forskellige proportioner. Så det blev oprindeligt accepteret, men japanske kunstnere begyndte at male i farvede mineralfarver, som gennemtrængende rispapir er fastgjort på det som slagtekroppe.

Til tegning har du brug for sort blæk og børster til kalligrafi, rispapir og lidt vand. I sumi-e laver ikke blyantskitser, billedet er født spontant, når mesterens hånd styres af sine følelser, fornemmelser og ånd. Sammensætningen og figurerne er sammensat af individuelle slagtilfælde. Kunstnerens opgave omfatter ikke en fotografisk reproduktion af virkeligheden. I modsætning til den vestlige målsætning for sumi-e er teknikken til tegning af streger og evnen til at skabe en harmonisk sammensætning vigtigere, at kassere alt, der er sekundært og præsentere kun essensen af ​​ting. Det siges at i de traditionelle japanske skoler maler eleverne først i det første år et par streger, og først efter det er de lov til at lave tegninger.

Fine og elegante tegninger virker kun et spørgsmål om teknik, men når de oprettes, er den filosofiske betydning eller den såkaldte "sumy-e spirit" meget vigtigere. I buddhismen blev kunst anvendt som en åndelig praksis. Ikke kun tegningsprocessen, men også malerierne i Sumi-e-teknikken er velegnede til meditation. Almindeligt enkle sorte linjer på hvidt papir svarer til Zen's ånd, når flere talte ord kan være resultatet af mange års åndelig forespørgsel.

Kunstneren søger ikke at udfylde hele arket. Billedet i sig selv er let og elegant. Billedet ser ud til at trække vejret og leve sit eget liv. Master sumi-e måler ikke billedet fuldstændigt og efterlader noget bag kulisserne. Dette er en gave til seeren, hvis fantasi reagerer på lysslag og begynder at "male" selve billedet. I Japan siger de, at at kunne tegne er en kunst, men ikke mindre kunst - for at kunne beundre en færdig tegning.

Jeg har selv studeret Sumi-e i mere end to år og er klar til at bekræfte værdien af ​​denne kunstform til psykologisk arbejde. Her er blot nogle få af det jeg bemærkede:

  • Indledningsvis plejer gruppemedlemmerne kun at bruge sort blæk, men med tiden bidrager kunstterapi til, at der næsten ikke er monokrombilleder. Ved udgangen af ​​andet studieår blev alle tegninger af deltagere, som for udvælgelse, farvet. Nye kunstnere ønskede at udtrykke sig med lyse farver. Kreativitet fjernede det depressive humør og gav plads til flerfarvede følelser, fornemmelser, manifestationer.
  • Klasser af japansk maleri udarbejdede perfekt frygten for at lave en fejl. Arbejder i sumi-e-stil, man må glemme de indledende skitser. Hvis blækket falder på arket ikke som du vil, kan intet ikke ændres allerede, pigmentet trænger øjeblikkeligt ind i papiret og fastgøres fast. Men efter flere måneders træning falder frygten for at lave en fejl, samt ønsket om at kontrollere alt. Selvfølgelig gælder sådanne ændringer ikke for, hvordan en person trækker, men også hvordan han opfører sig fra dag til dag. Der er en ny holdning til livet, større lethed og dristighed i manifestationer. Så jeg anbefaler sumi-e til dem, der arbejder med problemet med intern superkontrol.
  • Tegning hjælper med at bemærke, at hver kunstner har sin egen stil, sin egen tegningstype, hver har favoritbilleder, kompositioner og materialer. En mesters arbejde kan aldrig forveksles med en anden. På papiret viser en persons individualitet, sjælens ubehagelige duft, som er så svært at beskrive i ord, tydeligt. Sumi-e-klasser bidrager til bevidsthed og accept af forskelle mellem mennesker såvel som en følelse af vores indre lighed. Dette er en ekstremt vigtig oplevelse i processen med selvkendelse og selvudvikling.
  • Kreativitet er værdifuld. Du kommer til denne idé, når du efter to timers tegning stiger op fra bordet, føler dig indre ro og harmoni. Dette manifesterer helbredende virkning af meditation og kreativitet på den menneskelige sjæl.
  • Bevidsthed og følelse af forbindelsen mellem de indre og ydre verdener vækker. Hvis du beslutter dig for at male, så efter inspiration begynder du at være opmærksom på alt, der omgiver dig, til den sæsonmæssige naturforandring, den skønneste manifestation af skønhed, hvor du ville gå forbi uden at bemærke noget.
  • Spontanitet udvikler sig. Mascara spredes, så du aldrig ved hvad der vil ske i sidste ende. Dette gælder især for begyndere. Men i tide begynder du at vænne sig til den kendsgerning, at den oprindelige idé i virkeligheden er udformet forskelligt, og det er ikke et faktum, at det er værre. Måske endnu bedre end forestillet. En meget værdifuld tanke for livet, er det ikke?

Afslutningsvis vil jeg bemærke, at Sumi-e i øjeblikket bliver en stadig mere populær kunstform i Rusland. I megacities kan du nemt finde en eller flere studioer, der beskæftiger sig med denne vidunderlige form for kreativitet, og tegnematerialer kan bestilles i onlinebutikker.

Jeg ønsker dig succes og kreative præstationer!

Jeg har en tvist med min ven her

Blomster i genren Sumi-e ser ud som det billede der er knyttet til mig. Dette er en tegning af Moskva kunstneren Alexandra Vasilieva.

Billeder i japansk stil. Hvordan tegner man et billede i japansk stil?

Japansk maleri - en af ​​de ældste tendenser i kunst. Maleri i Japan dukkede op i den antikke periode af landets historie. På keramik og andre husholdningsartikler kan du finde de simpleste billeder af geometriske former og forskellige mønstre. Men med ankomsten af ​​den kinesiske kultur i landet begyndte japanske kunstneres værker at indeholde flere og flere elementer i maleriet af Confucius-landet.

Et af de mest imponerende og farverige områder af japansk maleri er landskabet. Japanske kunstnere lægger ikke særlig vægt på kompositionens realisme. Det vigtigste for dem var overførslen af ​​indtryk fra den overvejede af dem storhed af naturen.

Hvordan tegner man et billede i japansk stil?

Det japanske landskab kan repræsenteres ved almindelige akvarelmaling. Til maleri skal du bruge mere vand, og til at tegne flere detaljer tilføj mere maling.

For at komme ned på arbejde, skal du have pap eller akvarelpapir, en simpel blyant, en viskelæder, pastellkridt og selvfølgelig akvarel.

  • Start med en blyantskitse. For at gøre dette skal du tegne konturerne for det fremtidige billede på arket ved hjælp af en simpel blyant. Sørg for, at linjerne er meget bløde og næppe mærkbare. Tryk blyanten meget let. Trods alt ifølge japansk tradition skal figuren være meget lys og næsten vægtløs. Maler ikke detaljerne med en blyant - det er en pleje af en fin børste.
  • Tegn i baggrunden fjerne bjerge, pagoder, damme, bygg flere traditionelle japanske broer.
  • Når man skitserer menneskets silhuetter, skal man ikke glemme at tage hensyn til træk og kropsegenskaber.
  • For malerier i den japanske ånd er tilstedeværelsen af ​​det vigtigste symbol på dette land - den blomstrende kirsebærblomst - allerede blevet almindeligt. Du kan også skildre denne utroligt smukke kirsebær med kronblade, der flyver i vinden.

  • Efter at have tegnet en blyantskitse, skal du studere billedet. Husk det farver skal være vægtløse og luftige. For at gøre dette skal du vælge det rigtige forhold mellem vand og maling. Det er nødvendigt at overveje papens evne til at absorbere vand og akvareller til udseendet af striber.
  • For at farve baggrunden (f.eks. Himmel og vand), brug tykke børster. Start denne proces med de store detaljer øverst på billedet, og gå ned, indtil du maler alt vand, greens og detaljer om himlen på billedet. Lad derefter mønsteret være helt tørt.

  • Nu kan du gå videre til detaljerne. Tag en tynd børste og begynd at tegne kronerne og trunkerne af træer, tag af huse, snedækker af bjerge. Forsøg ikke at tegne alle detaljer ned til bladene og kronblade. Din opgave er at angive retningen af ​​knopper og grene ved hjælp af flere penselstrøg. For at få de nødvendige nuancer, bland akvarel på paletten. Det er nødvendigt at undgå alt for indlysende, lyse nuancer.
  • I et hjørne af billedet Japanske tegn. På internettet kan du finde mange der passer til dig og dit humør japanske digte (hokku). Disse symboler er ikke så lette at tegne som de synes ved første øjekast, så det er bedre at øve sig i deres billede. For at give forfatterne et lille strejf af recept og noget støv, brug sort maling blandet med blå eller brun.

  • Ved hjælp af pastellkalk gør du skygger. De skal være placeret på bjergene og på overfladen af ​​vandet. Det vigtigste er ikke at overdrive det. Der bør ikke være for mange af dem.

Et simpelt billede i japansk stil

Hvis du ikke har meget tid, og ønsket om at tegne store landskaber ikke har nogen, men dekorere det indre af det japanske "thing9raquo; Jeg vil gerne, så kan du bruge følgende metode. Tegn en tyk sort maling på træets gren. Derefter i en engangsplade hæld lidt forsigtig-rosa maling. I malingen dyppes bunden af ​​plastflasken og laver udskrifter på papir. Vent, indtil mønsteret tørrer. Således får du en vidunderlig gren af ​​kirsebærblomstrer, og du laver ikke din egen indsats.

I dag er det japanske tema i interiøret meget relevant. Disse er malerier, vægindretning og japansk stil møbler og japansk stil lamper.

Det japanske tema bringer harmoni og ro i vores raske rytme af livet. Efter lovene i genren af ​​den solgte lands land kan du mærke indflydelsen af ​​dette emne på dit liv og sjæl.

Kære læsere, vi vil være glade for at acceptere din taknemmelighed, samt kritik og eventuelle kommentarer. Vi sammen gør dette websted bedre.

meget sej og ikke så kompliceret

HAYKO, TAKK MEGET MEGET FOR GODE ORD. Tak, jeg har forsøgt at trække og modtage mig !!!! HAYKO, DU ER MIN MÆND! På den måde hedder jeg

Jeg er japansk, og jeg kan tegne sådanne billeder. meget interessant artikel, jeg lærte en masse novogo.A hvis du ikke ved hvordan, så prøv denne meget interessant, og jeg håber, at I alle poluchitsya.Glavnoe staratsya.Vasha Aiko.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

+ 83 = 85